Komunikacija
AZTN na svojoj mrežnoj stranici objavljuje odluke, mišljenja, godišnja izvješća o radu, programe rada, sektorska istraživanja tržišta, stručne članke, publikacije, kao i priopćenja za javnost i medije o pokrenutim postupcima i donesenim odlukama i praksi AZTN-a.
AZTN odobrio koncentraciju Tommy Brodokomerc Nova
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila je na prvoj razini namjeru provedbe koncentracije koja nastaje stjecanjem izravne kontrole na trajnoj osnovi poduzetnika Tommy nad poduzetnikom Brodokomerc Nova. Riječ je o horizontalnoj koncentraciji na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo na teritoriju Republike Hrvatske, odnosno na području Primorsko-goranske županije.
Potpuna prijava koncentracije poduzetnika zaprimljena je dana 9. rujna 2024., a AZTN je po zaprimanju potpune prijave koncentracije poduzetnika, na službenim mrežnim stranicama objavio Javni poziv svim zainteresiranim osobama, za dostavljanje primjedaba i mišljenja o koncentraciji, kako bi prikupljeni podaci pridonijeli pojašnjenju, odnosno boljem razumijevanju odnosa i stanja na mjerodavnim tržištima. AZTN, vezano uz navedeni Javni poziv, nije zaprimio niti jednu primjedbu/mišljenje.
Stjecanjem Brodokomerca razvidna je namjera poduzetnika Tommy u smjeru daljnjeg jačanja svoje pozicije na području Primorsko-goranske županije i ulazak u segment manjih formata maloprodaje, čime se dodatno jača konkurentski pritisak na vodeće tržišne takmace kako na području navedene županije, tako i promatrano na nacionalnoj razini Republike Hrvatske.
Promatrajući na razini teritorija Republike Hrvatske, a prema podacima za 2023. godinu, provedbom predmetne koncentracije, Tommy će zadržati 6. mjesto u poretku tržišnih takmaca te ostvarivati post-koncentracijski tržišni udjel u visini od [5-10%].
Uzimajući sve navedeno u obzir kao i činjenicu da će post-koncentracijski tržišni udjel na području Primorsko-goranske županije biti nizak te iznositi oko [5-10%], nije izvjesno da provedba predmetne koncentracije može značajno narušiti tržišno natjecanje jer se tom koncentracijom ne stvara novi, niti jača postojeći vladajući položaj sudionika koncentracije.